Tietoa sähkösopimuksesta

    Usein kysytyt kysymykset

    Tälle sivulle olemme koonneet vastauksia usein esitettyihin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta mieltäsi askarruttavaan kysymykseen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

    LASKUT

    Miksi minulle tulee kaksi sähkölaskua?
    Miksi sain e-laskun? Miten vaihdan e-laskuun?
    En halua enää e-laskuja, mitä teen?
    Miten näen e-laskun sisällön?
    Voiko laskun eräpäivää siirtää?

    SOPIMUSASIAT

    Voinko tehdä määräaikaisen sopimuksen, vaikka en tiedä kuinka kauan asun kyseisessä osoitteessa? 
    Voiko kaksi sopimusta olla voimassa yhtä esim. muuttotilanteessa? 
    Miten voin tehdä muuttoilmoituksen? 
    Milloin määräaikainen sopimukseni on päättymässä ja miten voin jatkaa sitä?

    SÄHKÖINEN ASIOINTI


    Haluaisin seurata omaa sähkönkäyttöäni, kuinka se onnistuu?

     

    LASKUT

    • Miksi minulle tulee kaksi sähkölaskua? Sähkön myynti ja sähkön siirto on eriytetty toisistaan. Valitsemasi sähköenergian myyjä lähettää laskun sähkön myynnistä ja paikallinen verkkoyhtiö laskuttaa siirrosta omalla laskullaan. Jos käyttöpaikka sijaitsee Loiste Sähköverkon alueella, Loiste lähettää yhdistetyn laskun myynnistä ja siirrosta.
    • Miksi sain e-laskun? Miten vaihdan e-laskuun? E-lasku on sähköisessä muodossa oleva lasku, jonka saat suoraan verkkopankkiisi. E-lasku tilataan omassa verkkopankissa. Helpoiten otat e-laskun käyttöön samalla, kun maksat paperilaskua verkkopankissasi. E-lasku astuu voimaan seuraavasta laskusta, kun olet valtuutuksen tehnyt. Muistathan siis maksaa paperisena saamasi laskun.
    • En halua enää e-laskuja, mitä teen? Voit lopettaa e-laskutilauksen verkkopankissasi, josta saat myös lisäohjeita.
    • Miten näen e-laskun sisällön? Laskun erittelyn voit katsoa verkkopankissasi Laskun tiedot tai Laskun kuva –linkistä. Voit katsoa sähkölaskuja myös Loisteen maksuttomassa Oma Energia –palvelussa, josta laskut löytyvät aikajärjestyksessä.
    • Voiko laskun eräpäivää siirtää? Oma Energia –palvelussa voit tarvittaessa siirtää yksittäisen laskun eräpäivää eteenpäin. Samalla voit muuttaa tulevien laskujen maksupäiväksi esimerkiksi tilipäiväsi.
    • Miksi sain maksumuistutuksen Intrum Justitialta? Mikäli laskusi jäi maksamatta Loisteen muistutuksesta huolimatta, siirrämme laskun Intrum Justitian hoitoon. Asiakaspalvelijat Intrum Justitialla palvelevat numerossa 09 229 11882 ma – pe 7.30 – 20.00 ja la klo 9-16.

    SOPIMUSASIAT

     

    SÄHKÖINEN ASIOINTI