Mediatiedote: Loiste ulkoistaa talous- ja laskutustoimintonsa Enfolle

Loiste Oy ja Enfo ovat tehneet sopimuksen liikkeen luovutuksesta, jolla Loisteen talous- ja laskutustoiminnot ulkoistetaan Enfolle. Viisivuotisen sopimuksen myötä kymmenen Loisteen henkilöä siirtyy Enfon palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Samalla Enfo perustaa toimipisteen Kajaaniin ja laajentaa taloushallinnon palvelukeskustoimintojaan.

Loisteen työntekijät, palveluprosessit ja niihin liittyvät sovellukset siirtyvät Enfon palvelukeskuksen vastuulle 16.11.2015.

- Ulkoistaminen on osa Loiste-konsernin strategiaa, jonka pohjalta tavoittelemme oman osaamisemme keskittämistä energiatoimialan ytimeen. Loisteen tavoitteena on lisätä kilpailukykyä kustannuksia alentamalla. Enfo on meille tuttu ja luotettava kumppani, ja sopimuksemme on luonnollinen jatkumo yhteistyölle, Loisteen toimitusjohtaja Markku Ryymin sanoo.

- Olemme ylpeitä saamastamme luottamuksesta. Tarjoamme nyt ensimmäistä kertaa palvelukokonaisuutta, joka pitää sisällään talouden hallinnan ja niihin liittyvien palveluiden lisäksi laskutuksen, tiedon välityksen ja perinnän, kuvailee Managing Director Tero Saksman Enfon Zender Oy:stä.

Enfo on kehittänyt voimakkaasti talousprosessien ulkoistuspalveluita kuluvan vuoden aikana ja kiinnostus niitä kohtaan on ollut jatkuvassa kasvussa. Uuden palvelukeskuksen tarkoituksena onkin jatkossa tuottaa palveluita myös muille asiakkaille kuin Loisteelle.

- Uuden toimipisteen perustaminen on meille merkittävä kehitysaskel. Palvelukeskus aloittaa toimintansa Loisteen asiakkuudella, mutta uskomme, että jatkossa laajennamme palveluita myös muille yrityksille Kajaanin alueella, kertoo Saksman.

Lisätietoja:

Markku Ryymin, toimitusjohtaja, Loiste Oy, puh. 050 676 05, markku.ryymin@loiste.fi

Tero Saksman, Managing Director, Enfo Zender Oy, puh. 044 719 3504, tero.saksman@enfo.fi

***

Loiste on uudenlainen ja 100 %:sti suomalainen, palveleva energiayhtiö. Loisteella on vahva kokemus toimialalta ja kuulumme maamme sähkönmyyjien kärkijoukkoon. Olemme valtakunnallinen ja hyvästä palvelusta tunnettu energiayhtiö. Meillä on Suomessa maanlaajuisesti 200.000 tyytyväistä asiakasta ja vuonna 2014 liikevaihtomme oli 154 M €. Yrityksellämme on sertifioitu ympäristöjärjestelmä, joka perustuu ISO 14001-standardiin. Loisteen toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Kajaanissa ja Kotkassa. www.loiste.fi

Enfo on pohjoismainen IT-palvelutalo ja tarjoamme IT-ulkoistusta, talousprosessipalveluja sekä IT-konsultointipalveluja asiakkaillemme Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, jotta asiakkaamme voivat keskittyä ydinliiketoimintaansa. Vahvuutenamme on 50 vuoden kokemus toimivien tietotekniikkaratkaisujen ja -konseptien kehittämisestä sekä yli 800 huippuluokan IT-ammattilaisen vankka osaaminen. Teemme liiketoimintaprosesseista yksinkertaisia, joustavia ja fiksuja. Enfon liikevaihto on 145 miljoonaa euroa (2014). www.enfo.fi