Tieto sähkökatkosta nopeasti tekstiviestillä

Loiste Sähköverkon asiakkaat saavat jatkossa yhä nopeammin tietoa oman käyttöpaikkansa sähkökatkoista. Verkkoyhtiö ilmoittaa asiakkaalle sekä suunnitelluista että äkillisistä sähkönjakelun keskeytyksistä tekstiviestillä.

Loiste Sähköverkko avaa maksuttoman palvelun asiakkailleen lähettämällä tekstiviestin, jonka jälkeen palvelu on käytössä automaattisesti eikä vaadi asiakkaalta toimenpiteitä. Tekstiviestin vastaanottamisen voi halutessaan myös perua vastaamalla viestiin. Palvelun avaamisesta lähetetään vahvistusviesti ja se otetaan käyttöön vaiheittain Loiste Sähköverkon alueella.

Vaihtoehtoisesti keskeytysviestin voi tilata sähköpostiin. Omia tietoja voi muokata Oma Energia – palvelussa, johon kirjaudutaan Loisteen nettisivuilta www.loiste.fi.

Asiakas saa käyttöpaikkaansa koskevat keskeytysviestit kello 07−21 välisenä aikana. Vikatilanteen jatkuessa lähetetään myös arvio sähkökatkon kestosta. Kello 21−07 välisenä aikana tapahtuvista keskeytyksistä ei automaattisesti lähetetä viestejä. Asiakkaan on kuitenkin mahdollista tilata palvelu myös ympärivuorokautisena.

Mikäli numero on salainen tai asiakas ei muusta syystä (esim. työpuhelin) saa tekstiviestiä palvelun avaamisesta, sen voi tilata maksutta Oma Energiasta tai soittamalla asiakaspalveluun.

Tekstiviestien ja sähköpostien lisäksi asiakkaat voivat seurata sähkönjakelun keskeytystilannetta internetissä olevasta keskeytyskartasta, webbisivuiltamme sekä Twitter-tililtämme. Postitse lähettävä infokortti suunnitelluista keskeytyksistä lähetetään edelleen heille, jotka valitsevat sen viestintäkanavakseen tai joiden matkapuhelinnumeroa ei ole Loisteen asiakastiedoissa.

 

Lisätietoja

Ismo Reinikka, käyttöpäällikkö, puhelin 050 589 2104, ismo.reinikka@loiste.fi

www.loiste.fi/keskeytysviestit