Vakiokorvaukset hyvitetään sähkölaskun yhteydessä

 

 

Asiakkailla on oikeus saada vakiokorvausta sähkökatkoksesta, joka on kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään 12 tuntia. Hyvitys tilittyy automaattisesti sähkölaskun yhteydessä ilman erillistä hakemusta. Vakiokorvaukset maksetaan asiakkaille kevään aikana maaliskuun laskutuksista alkaen.

Sähkökatkon aikana asiakkaille tapahtuneista vahingoista ja niihin liittyvistä korvauksista, kuten pakasteiden sulamisesta, kannattaa neuvotella oman vakuutusyhtiön kanssa.

Asiakkaiden on hyvä käydä mahdollisuuksien mukaan tarkastamassa sähköt kesämökeistä ja muista kiinteistöistä, joissa ei asuta vakituisesti. Automaatio ei tunnista kaikkia pienjänniteverkon sähkökatkoja ja teemme parhaillamme niistä kartoitusta.  Korjaustyön nopeuttamiseksi pyydämme asiakkaitamme ilmoittamaan vielä sähköttä olevista kiinteistöistä Loiste Sähköverkon vikailmoitusnumeroon 0800 9 2500 24 h (maksuton).

Jos kiinteistön sähköverkko toimii oudosti - esimerkiksi valot palavat normaalia kirkkaammin tai himmeämmin - kyseessä voi olla sähköverkon nollajohtimen katkeaminen. Tästä voi seurata laitevaurioita, tulipalo tai sähköiskun vaara. Siksi tällaisessa tapauksessa pyydetään asiakkaita soittamaan vikailmoitusnumeroon.

Sähkökatkojen tilannetta voi seurata Loiste Sähköverkon keskeytyskartalta.

Vikailmoitukset ja havainnot voi edelleen ilmoittaa Loisteen maksuttomaan vikailmoitusnumeroon 0800 9 2500 (24 h).

Pahoittelemme suurhäiriöstä aiheutunutta haittaa.

 

Lisätietoja vakiokorvauksista antaa Loiste Sähköverkon asiakaspalvelu 0800 9 2000 klo 8-20 (maksuton)

 

Vakiokorvaukset

https://twitter.com/Loiste_energia